dinsdag 14 maart 2017

Pizzeria Mastino

Afgelopen zaterdag, 11 maart, heb ik meegelopen met de Women's March in Amsterdam. Zo'n 15.000-20.000 mensen waren op de been om aandacht te vragen voor structurele ongelijkheid gebaseerd op geslacht, seksuele voorkeur en huidskleur.

Met de verkiezingen voor de deur was deze mars een oproep voor meer liefde en minder haat. Meer verdraagzaamheid en minder xenofobie. Hopelijk zitten de peilingen er flink naast en blijkt a.s. donderdag dat men op het laatste moment, in het stemhokje, toch heeft beseft dat haat geen antwoord is op problemen.

Ik liep samen met vriendin C. en een aantal bekenden uit het vegan wereldje en dat was gezellig. Na afloop ben ik samen met C. vegan pizza gaan eten bij Mastino! Dit leuke tentje zit in de Pijp, vlakbij de Albert Cuyp. Op het menu staan 4 vegan pizza's: Full Moon, Veggie, Fancy Brie en New Vegan. De Veggie had ik al een keer gegeten toen ik bij een vriendin was en we pizza's lieten bezorgen, dus dit keer koos ik voor de Full Moon. Op deze heerlijke pizza zitten tomatensaus, vegan kaas, cherry tomaatjes, bolletjes vegan kaas met pesto, rucola en pijnboompitten.

Vriendin C. had voor de Fancy Brie gekozen en die zag er ook verrukkelijk uit, met stukjes vegan brie half gesmolten op de pizza. Die ga ik de volgende keer uitproberen!

Bij Mastino laten ze zien dat vegan pizza en de 'gesmolten kaassensatie' elkaar niet hoeven uit te sluiten :) Tegenwoordig kan je dankzij pizzakaas van o.a. Wilmersburger en Daiya ook thuis je vegan kaaspizza in elkaar zetten, maar het is ook erg fijn om bij een pizzeria hiervoor terecht te kunnen.

Niet alleen het eten is erg lekker, maar Mastino ziet er zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant erg leuk uit. Met een open uitstraling en vriendelijk personeel vind ik dit echt een aanrader. Vind je het vervelend om vegan pizza te eten in een tentje waar ze ook niet-vegan pizza's maken, dan heb ik goed nieuws. Volgende maand opent Mastino namelijk een nieuw filiaal op de Bilderdijkstraat 192. Superfijn, want deze vestiging zal alleen maar vegan (en glutenvrije) pizza's op het menu hebben staan! Dan kan je dus helemaal ongestoord genieten van je vegan pizza ^_^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten