zaterdag 28 mei 2016

Vegan burger

Vandaag is het International Hamburger Day, dus daar maakte ik mooi een vegan variant van! Je hoeft je broodje burger namelijk echt niet te missen als je besluit om geen dieren meer te eten :)

Vandaag de dag zijn de mogelijkheden eindeloos: de Dutch Weed Burger gemaakt van zeewier die op meer en meer plaatsen verkrijgbaar is, burgers uit de supermarkt en natuurlijk zelfgemaakte burgers van bijvoorbeeld bonen of linzen.

Ik deed lekker lui en gebruikte burgers van Tivall. Die heeft net een nieuwe lijn producten uitgebracht bij de AH waarvan veel vegan zijn. Erg fijn! De burgers vind ik erg lekker en zijn zeer geschikt voor een broodje burger.





De broodjes haalde ik bij de Jumbo, ik gebruikte vegan mayonaise van Remia en verder deed ik er sla, tomaat, ui en wat ketchup op. Super makkelijk en lekker!


PS: al eens een portobello burger geprobeerd? Meer werk maar zeker de moeite waard




Geen opmerkingen:

Een reactie posten