woensdag 6 november 2013

Eeterij H'eerlijk in Wageningen

Een paar weken geleden was een oud-studiegenootje van me in Wageningen voor een symposium en we gingen die avond gezellig uit eten om bij te kletsen. Ik was nog maar net veganist maar ik wist dat er een leuk biologisch restaurantje in het centrum zat, namelijk Eeterij H’eerlijk (http://www.eeterijheerlijk.nl/ContentPage.aspx?page_id=50)

Op de website had ik hun maandmenu even bekeken en zag daar pompoencurry met kokosmelk en cashewnoot op staan. Voor de zekerheid heb ik toen even gebeld met hen om zeker te zijn dat het gerecht inderdaad veganistisch was. Gelukkig was dat zo want jemig, wat hebben wij heerlijk gegeten daar!

Eerst vooraf zelfgemaakt brood met pomodori en pompoenpitten erin, en zeezout en olijfolie ernaast. Daarna kregen we ons hoofdgerecht en twee bijgerechten (je hebt de keuze uit vier bijgerechten waar je er twee uit kiest). Wij hadden gekozen voor de frietjes en salade. De frietjes waren erg lekker, maar ook iets te zout. De salade, waar o.a. appel in zat, was lekker fris. De curry zelf was overheerlijk. Ook geen belachelijk grote portie waardoor je bomvol komt te zitten, maar precies goed.

De eigenaresse had gehoord dat er een veganist zou komen eten en had speciaal een veganistische chocolademousse bereid met kokos erover. Daarna zat ik helemaal vol, maar ik heb van alle gerechten heerlijk genoten.

Niet alleen het eten, maar ook de aankleding van de Eeterij en de gemoedelijke sfeer maken het echt een prima restaurant. Ik ga er zeker vaker naar toe :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten