woensdag 6 november 2013

Tartex

Vandaag heb ik voor het eerst kennisgemaakt met het broodbeleg 'Tartex'. Het is een pate gemaakt van gist, groenten en kruiden en is geschikt voor veganisten. Het lijkt qua uiterlijk en structuur een beetje op leverworst, en de smaak deed mij daar ook een beetje aan denken. Er zijn veel verschillende smaken te koop: naturel, kruiden, champignon, pesto, herbes de provence, groene peper, Mexicana en nog veel meer (http://www.tartex.com/product-range/organic-vegetarian-spreads/pastries.html)

Ik heb de kruiden-smaak geprobeerd en vond hem erg lekker, maar wel dus op leverworst lijken. Ik heb daar zelf geen problemen mee, maar misschien dat sommige veganisten daar een afkeer van hebben. Geen idee of de andere smaken ook die gelijkenis hebben, maar sowieso wil ik nog wel een flink aantal smaken proberen :-)

Aangezien ik een beetje genoeg van de pindakaas begin te krijgen, ben ik blij dat ik een lekker alternatief heb gevonden! Ik ben Tartex nog niet in supermarkten tegen gekomen, maar in natuurwinkels zul je ze zeker wel vinden. Anders zijn ze ook online te bestellen. Je kan ook een setje kopen van drie kleine blikjes met verschillende smaken om te kijken wat je lekker vindt.


Deze blikjes vind je in veel natuurwinkels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten